До референдуму, який має визначити ставлення Нідерландів до Угоди про асоціацію України з ЄС, залишається обмаль часу. І використати його слід з максимальною користю заради потрібного нам результату. Наприкінці березня в галерейному культурному просторі Cultprostir Hub відбулася прес-конференція з нагоди презентації комунікаційного проекту підтримки українського референдуму в Нідерландах Like.U. Серед спікерів заходу була радник міністра інформаційної політики Аліна Фролова.
«Проблема, яка виникла у нас із Нідерландами, сколихнула громадянське суспільство. Громадяни розпочали багато ініціатив, спрямованих на те, щоб показати Україну не просто як формальну державу, а донести інформацію про нас через постаті та людські історії, — цитує слова фахівця прес-служба Міністерства інформаційної політики. — Усі люди, які беруть участь у цій кампанії, є представниками України незалежно від того, чи вони українці, чи голландці, чи представники інших держав, тому що їм не байдуже, що про нас думатимуть за кордоном, зокрема в Голландії».
Навіть якщо й невелика кількість голландців почує слова творців Like.U, переконана радник міністра, це не просто змінить їхній голос на референдумі на позитивний, а й їхнє сприйняття та ставлення до України взагалі.
У межах проекту українська режисерка Ганка Третяк створила 17 відео-інтерв'ю з історіями різних людей — як українців, так і голландців, які знають зсередини обидві країни, поділяють їхні цінності та вірять, що своїми історіями вони можуть вплинути на трансформацію внутрішніх рішень голландців.
Не залишилися осторонь цього важливого питання й органи державної влади: комунікаційний проект Like.U став логічним продовженням проекту MyUkrainels, який раніше за підтримки Міністерства закордонних справ України та Міністерства інформаційної політики України розробила й реалізувала команда StratComUA (http://myukraineis.org). У межах Like.U наше зовнішньополітичне відомство також залучало до проекту нових учасників, надавало допомогу в організації зйомок, брало участь у координаційних дискусіях і творчих брейнштормах, а Мінінформполітики друкувало буклети голландською мовою для розповсюдження серед жителів цієї країни.
Ініціативна група студентів при МІП започаткувала флешмоб на підтримку проекту в соціальних мережах та в Інституті міжнародних відносин КНУ ім. Т. Г. Шевченка. Акція триватиме до 6 квітня — початку референдуму. Крім того, до флешмобу долучаються партнерські неурядові організації інституту за кордоном.
Михайло ЮРЧЕНКО
для «Урядового кур’єра»