ЗМАГАННЯ 

Через чверть століття Тернопільський став знову приймав чемпіонат світу з водно-моторного спорту
 

Комісар Міжнародного водно-моторного союзу (UIM) Петро Пилаєв високо оцінив готовність міста до прийняття змагань, у створенні всіх необхідних умов як учасникам перегонів, так і суддям, організаторам. Передовсім на вимогу часу облаштували набережну Тернопільського ставу, де, власне, впродовж двох днів ревли двигуни спортивних гоночних човнів, зашкалював азарт змагань. Треба сказати, що коштів на цей спортивний захід з держбюджету не надійшло ні копійки, хіба виділили із скарбниці міста. Сергій Надал, міський голова, зазначив, що фінанси, які вклали у чемпіонат, є рівноцінними тому, що витратили на розвиток міста.

Сам міський голова вирішив «осідлати» один з гоночних човнів класу Т-550 і стати на чолі параду учасників чемпіонату світу. Варто зазначити, що нинішнього серпня на змагання приїхали 64 пілоти з 13 країн трьох континентів. Чи не найдовший шлях довелося здолати юним гонщикам з Південно-Африканської Республіки. І хоч лаврів переможців вони не здобули, зате їх вразила атмосфера перегонів, привітність уболівальників, тож залишилися сповненими рішучості готуватися до нових спортивних баталій.

Швидкість човнів сягала 200 км/год. Фото автора

Африканці виступали у класі JT-250. Цікаво, що деякі команди серед юніорів представляли й дівчата, як-от наша Анастасія Лисенко чи росіянка Марина Орлова. Анастасії — 14 років. Уперше  в двомісний човен сіла разом з батьком і каже, дуже злякалася тоді, але зуміла перебороти страх, більше того, стала згодом займатися цим видом спорту. Здобула вже чимало медалей та кубків. Торік, коли на Тернопільському ставу зорганізували чемпіонат Європи з водно-моторного спорту, дівчина в розмові зі мною зізналася, що мріє потрапити у десятку кращих спортсменів світу. Цього року фортуна їй, здається, пішла назустріч. На жаль, Анастасія не стала переможцем у своєму класі перегонів, але здобула непоганий сьомий результат, адже досі українцям ще жодного разу не вдавалося підніматися вище 12-ї сходинки. Позмагатися у JT-250 вийшли 23 юних гонщики. Звання чемпіона світу виборов Артем Нікітін з Росії.

Запекла й видовищна боротьба точилася й у класі F-500, який часто називають екстремальним. Швидкість човнів тут сягала понад 200 км/год. Щоправда, українців серед пілотів шукати було годі. Віктор Шемчук, президент Федерації водно-моторного спорту нашої країни, народний депутат України, зауважив, що в цьому найпрестижнішому класі наразі немає відповідних спеціалістів, але впевнений, що за успішного розвитку водно-моторного спорту наші співвітчизники наверстають упущене. Тим часом на цьогорічному чемпіонаті перше місце серед гонщиків F-500 зайняв наш західний сусід Маріан Джанг (Словаччина).

Попри чемпіонат світу, зорганізували ще два змагання. Гонщики розіграли і кубок Східної Європи. Тут передував Маріс Василевскіс з Латвії. Увага спортсменів була прикута й ще до одного призу. Торік пілоти вперше поборолися за нього на Тернопільському ставу?. Йдеться про кубок Тернопільського міського голови. Перегони відбулися у класі Т-550. Першу сходинку в цих змаганнях посів росіянин Олексій Бичков, а батько юніорки Анастасії   Андрій Лисенко був другим.