"Дрібниці, з яких починається повага"

Віктор ШПАК
17 вересня 2011

Недавня поїздка до Києва запам’яталась мені насамперед величезним затором, в яку потрапила наша маршрутка при поверненні зі столиці в Житомир. Ми понад годину просувалися автомагістраллю міжнародного(!) значення зі швидкістю пішохода. Тимчасом як завмерлий на двох смугах дороги автотранспорт справа і зліва по досить широкому узбіччю та перетвореному на вибитий тік газону розділової смуги — обганяли численні престижні іномарки і навіть вантажівки та… великотоннажні «фури».

Як виявилось, причиною стало не ДТП чи якась інша надзвичайна пригода, а цілком прогнозований для вечора п’ятниці, коли відбувається масове «звільнення столиці» від автотранспорту, затор у «вузькому місці». Ним став перший зі сторони Києва перехід дворядної дороги в однорядну, «звужену» через ремонт автомагістралі до Євро-2012. Неважко уявити справжнє «вавилонське стовпотворіння» у місці, де транспорт з фактично вже чотирьох(!) смуг руху «протискувався» в однорядну колону. Пріоритет тут був не за «Правилами дорожнього руху», а за нахабством водіїв та «крутизною» і вагомістю (у прямому значенні слова, бо кому хочеться опинитись під «фурою») транспортних засобів. Саме через це наша маршрутка опинилась за потужним самоскидом, що нахабно «втиснувся» в чергу з узбіччя, а потім аж до наступного «роз’їзду» примусив їхати всю колону зі швидкістю 40 — 50 км/год.

Не потрібен дар провидця, щоб спрогнозувати систематичне повторення цього апокаліпсису місцевого значення, в якому кожної п’ятниці та неділі (вже, відповідно, при поверненні до столиці) марнується час, пальне і нерви десятків тисяч водіїв, що перетворює їх у виведених з рівноваги потенційних винуватців ДТП.

Гірко усвідомлювати, що насправді вихід із ситуації напрочуд простий — досить встановити над кожною із смуг руху світлофор, і пропускна здатність належним чином врегульованого «вузького місця» у години пік зросте у кілька разів. Причому якщо занадто «хитрих» лихачів, які намагатимуться «проскочити» поза чергою, штрафуватимуть працівники ДАІ, це лише додасть їм авторитету і поваги в очах дисциплінованих учасників дорожнього руху, до яких належить переважна більшість водіїв. Не кажучи про те, що стягнуті штрафи з лишком перекриють витрати на встановлення буквально кількох додаткових світлофорів.

Начебто йдеться про дрібницю. Однак саме з них починається повага до порядку і порядності, та, за великим рахунком, до України, про яку численні водії-іноземці судять, в тому числі, за обумовленими лише суб’єктивними причинами заторами на дорозі міжнародного значення.

 

 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua