"Дорожню грамоту вдосконалювати легше, ніж дороги"

Олександр БІТТНЕР
20 лютого 2013

БЕЗПЕКА РУХУ

Кабінет Міністрів затвердив зміни до Правил дорожнього руху

З  середини календарної весни автолюбителям, не кажучи вже про професійних водіїв, доведеться звикати до деяких новацій у дорожній грамоті: з 15 квітня набирають чинності зміни до Правил дорожнього руху, затверджені тиждень тому Кабінетом Міністрів України.

Найважливішими, на наш погляд, нововведеннями стали кілька позицій. Відтепер чітко визначено, що вказівки дорожніх знаків мають пріоритети над  «приписами» дорожньої розмітки. Інакше кажучи, коли знак дозволяє повертати чи розвертатися на проїжджій частині, такий маневр можна здійснювати навіть через нанесені на дорожнє покриття суцільні одну або й дві лінії. І навпаки — якщо розмітка ніби й дозволяє повертати, а знак вимагає рухатися лише прямо, керуватися треба останнім. До речі, до білої і жовтої дорожньої розмітки додається ще й розмітка синього (місця паркування на проїжджій частині) та жовтогарячого (тимчасова розмітка) кольорів. Це уточнення за нинішнього інфраструктурного безладдя на деяких ділянках автотрас видається далеко не зайвим.

Так само, як і запровадження деяких нових дорожніх знаків (див. звер ху). Скажімо, в містах, де є такий вид громадського транспорту, як трамвай, з’являться позначки «Пункт зупинки трамваю» і «Кінець пункту зупинки трамваю». Поблизу пам’ятників, храмів чи церков — знаки «Культова споруда». Промислові райони великих міст будуть відповідно позначені знаком «Промислова зона». До ділянок доріг, де порушення правил руху відслідковуватимуть за допомогою електронної апаратури, увагу водіїв привернуть знаками «Фото-, відеофіксація порушень».

Унормовано різночитання у водійському і даішному середовищах поняття «маневрування». Віднині це — «початок руху», «перелаштування транспортного засобу з однієї смуги руху на іншу», «поворот праворуч або ліворуч», «розворот», «рух заднім ходом» і «з’їзд на узбіччя». Але в жодному разі не на зелений майданчик чи клумбу, оскільки в ПДР документально запроваджується і таке визначення, як «газон» — «ділянка однорідної території з дерновим покриттям, що штучно створюється шляхом посіву й вирощування дерноутворюючих трав», де категорично заборонятиметься не лише стоянка, а й зупинка. Також покладено край дискусіям щодо того, коли настає темна пора доби. Якщо раніше Правила дорожнього руху трактували це поняття як «період від закінчення вечірніх сутінків (30 хвилин після заходу сонця) до початку ранкових сутінків (30 хвилин до сходу сонця), тепер це просто «частина доби від заходу до сходу сонця».

Аби поліпшити реакцію учасників дорожнього руху і знизити ризик виникнення дорожньо-транспортних пригод, Правила доповнено вимогою, згідно з якою в період з 1 жовтня до 1 травня транспортні засоби зобов’язані рухатися за межами населених пунктів у світлу пору доби з увімкненими денними ходовими вогнями чи ближнім світлом фар. Цікаво, що в первісному проекті змін до ПДР була зазначена вимога їздити з ближнім світлом скрізь і завжди, однак автори не без підказки уряду обмежилися лише вказаним проміжком року і заміськими дорогами.

Цілком логічно з Правил руху виключено й пункт, згідно з яким обгін транспортних засобів дозволено тільки з лівої сторони, позаяк він суперечить самому поняттю «обгін» — маневру, що передбачає виїзд на зустрічну смугу руху, розташовану ліворуч від автомобіля. Втім, ця поправка зовсім не означає дозволу обганяти праворуч узбіччям дороги, наголошують у Державтоінспекції.

Дещо не очікувано в остаточну редакцію змін у Правила дорожнього руху не увійшла сувора вимога користуватися так званими сезонними шинами, на необхідності чого наполягали, зокрема, в ДАІ. Після дискусій автори, посилаючись на закордонний досвід, де зміна шин не залежить від пори року, зійшлися на тому, що водії мусять самі вирішувати, коли «перевзувати» своє авто. Відтак обмежилися рекомендацією користуватися шинами відповідно до стану проїжджої частини. Зате посилюються вимоги до проїзду повз транспортні засоби з розпізнавальним знаком «Діти», при цьому водії, які рухаються суміжною смугою, повинні обов’язково знижувати швидкість, а в разі необхідності й зупинитися, аби уникнути можливого наїзду на малих пасажирів. 

Повний текст  постанови уряду буде опубліковано  в найближчих номерах  газети. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua