АКТУАЛЬНО

Під час зустрічі з Прем’єр-міністром експерти запропонували комплекс заходів для посилення безпеки на автошляхах
 

Щороку від аварій на дорогах України гине майже 5 тис. людей, серед яких від 200 до 300 дітей, і ще приблизно 40 тис. громадян зазнають травм. За цими показниками наша держава посідає п’яте місце у Європі. Аби кардинально змінити ситуацію, уряд планує запровадити низку заходів. Для досягнення повноцінного результату Микола Азаров провів зустріч з експертами у сфері безпеки дорожнього руху.

Глава уряду зазначив, що попри виділення рекордних сум на будівництво та ремонт доріг, безпеку руху не можна назвати задовільною. За його словами, на це впливають об’єктивні та суб’єктивні чинники. З одного боку, щороку на дорогах України з’являється майже 300 тис. нових  транспортних засобів. При цьому «кладовищ» старих автомобілів у нашій державі не побачиш. З другого боку, нові машини — це зазвичай молоді, недосвідчені водії. Тож у комплексі ці чинники підвищують аварійність, і треба знайти оптимальні шляхи для покращення ситуації.

Ще не встигла забутися трагедія з російськими прочанами на Чернігівщині, як на Запоріжжі — чергові жертви автобусної аварії.
Фото УНІАН 

У свою чергу експерти наголосили на тому, що у 80% ДТП причиною є людський фактор: перевищення швидкості та недотримання правил дорожнього руху, алкоголь, не пристебнуті ремені безпеки та відсутність аналогічних засобів для дітей. А це вказує на низький рівень культури поведінки на дорозі.

Фахівці запропонували розпочати широкомасштабну акцію з пропаганди належного поводження на дорогах. Зокрема залучити до цього відомих особистостей, які б у ЗМІ та Інтернеті говорили: «Я не п’ю за кермом», «Я завжди пристібаю ремінь» та «Я не перевищую швидкості». Цікавою є пропозиція про створення серії 10—15-секундних роликів, у яких би демонструвалися небезпечні ситуації на дорогах та показувалося б, як із них вийти. Це, на думку експертів, могло б допомогти молодим та недосвідченим водіям. При цьому запропоновано розміщувати такі ролики не лише на телебаченні та в Інтернеті, а й у кінотеатрах перед початком сеансу.

Також для підвищення культури поведінки на дорогах запропоновано розробити національну програму, згідно з якою привчати до безпеки мають від дитсадка до вишу. Разом з цим необхідно реформувати систему навчання водіїв та видачі водійських прав, що фактично не змінювалася з радянських часів. 

Звернули увагу фахівці й на дорожні ділянки, де постійно трапляються ДТП через недосконалу інфраструктуру (неналежна розмітка, брак знаків, світлофорів, пішохідних переходів, неякісне дорожнє покриття тощо). Спочатку було запропоновано визначити 10 таких ділянок та усунути на них всі недоліки. Однак Микола Азаров слушно зауважив, що в Україні таких «чорних місць» тисячі, і займатися треба ними всіма.

Крім того, було наголошено на тому, що фіксується багато випадків, коли люди завдають шкоди дорожній інфраструктурі. Зокрема несанкціоновано встановлюють «лежачих поліцейських», вкопують в асфальт стовпчики, висаджують на узбіччях густі насадження, що значно зменшує видимість, та встановлюють кіоски і торговельні палатки, що фактично звужує дорогу. Окрема проблема — самозахват частини державних доріг. Прем’єру навели один із таких прикладів, коли особа відгородила собі 1,1 км дороги. І хоча правоохоронні органи зобов’язали розблокувати ділянку, протягом року цього не зроблено. Тож главу уряду попросили особисто допомогти у встановленні справедливості.     

Одна з головних пропозицій — визначити або створити єдиний орган, який би повністю контролював автотранспортний рух, перевезення та інфраструктуру. Приклад можна взяти з країн, де успішно функціонують національні дорожні адміністрації.

У свою чергу Микола Азаров зазначив, що всі пропозиції зафіксовано, і їх цілком під силу реалізувати. При цьому він виступив за проведення окремого засідання Кабінету Міністрів, де буде розглянуто всі названі заходи та заслухано керівництво відомств, що відповідають за безпеку дорожнього руху. Для оптимальнішої підготовки Прем’єр вирішив створити робочу групу і запропонував присутнім долучитися до неї.