КОЛЕГІЯ

На порядку денному — підвищення довіри людей  до ухвалених управлінських рішень на всіх рівнях

Формат діяльності колегії Національного агентства з питань державної служби цього року зазнав певних змін. У відомчому положенні щодо цього дорадчого органу знайшли відображення завдання, визначені Президентом України та урядом щодо модернізації й розвитку державної служби: зробити її ефективною та професійною, відкритою і зрозумілою для суспільства. Тут незайве буде додати, що йдеться про чималий загал вітчизняного суспільства: майже 400 тисяч державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

З огляду на це добирали і склад: членами колегії стали  не лише керівники найважливіших підрозділів Нацагентства, а й досвідчені управлінці  з центральних та місцевих структур виконавчої влади,  науковці, представники провідних вишів, громадськості й профспілок, народні депутати.

Підсумкове засідання колегії в цьому році, куди  запросили і нашого кореспондента,  стало своєрідним «круглим столом» не просто для переліку  зробленого, а й для докладного аналізу плюсів і мінусів реалізації  найважливіших стратегічних питань.

Ішлося передусім про нормативне та організаційне забезпечення впровадження нової редакції Закону «Про державну службу» — важливої складової Національного плану дій на 2012 рік з реалізації президентської Програми економічних реформ.

Нагадаємо, що цей законодавчий акт було ухвалено ще наприкінці минулого року, та він виявився «міцним горішком», оскільки автори перебачили не легкі косметичні зміни, а докорінне переформатування складної й багатовекторної державної машини. Так-от, уже зрозуміло, що за складністю виконання цей закон не поступається  ухваленим нещодавно кодексам.

До честі колективу Нацагентства, на плечі якого й ліг  великий обсяг новацій, всі необхідні нормативні документи  підготовлено вчасно, їх зареєстровано в Мін’юсті та затверджено урядом. Звичайно, шліфування цих матеріалів триває, проходить відповідне навчання: протягом року  відбулося 220 семінарів і шість тренінгів лише з проблем розробки профілів компетентності. І, найшвидше, відтермінування набрання чинності  нового закону до 1 січня 2013 року якраз буде  необхідним для глибшого аналізу й адаптації законодавчих ініціатив з модернізації державної служби, зазначив голова відомства В’ячеслав Толкованов.

Із 22 завдань ще одного плану заходів — з реалізації Стратегії державної кадрової політики на 2012—2020 роки, координація  якої також покладена на Нацагентство, повністю виконано 13, ще дев’ять у стадії виконання, зазначали  члени колегії. Певними проблемами у цій роботі ще залишаються недостатня горизонтальна координація дій відповідальних виконавців та необхідність розмежування сфер розвитку державної служби й розвитку людських ресурсів загалом.

Ішлося на зібранні також про участь у формуванні започаткованого в 2012 році Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації», про що докладно писала наша газета. Член колегії, президент НАДУ при Президентові України Юрій Ковбасюк доповів колегам, як проходить  підготовка першого набору цього резерву, що зібрав найталановитіших молодих людей, котрі обрали своїм фахом службу  рідній державі.

Кожен підсумок — це старт нового. Національне агентство з питань держслужби вже сформувало план своєї діяльності на найближчі два роки. Амбітні завдання зачіпають питання подальшої адаптації держслужби до стандартів Європейського Союзу. Буде також продовжено роботу з упровадження європейських інструментів інституційної розбудови, які  істотно допомагають  вітчизняним фахівцям у модернізації  управління  державою.

Є ще одна проблема, яку порушували на колегії: потребує уваги питання про значення і роль державної служби в суспільстві. Якщо хочемо, щоб державне управління працювало злагоджено, всі ланки його  нагадували коліщатка відомого своєю міцністю швейцарського годинника, то варто вже сьогодні істотно підвищити престиж цієї служби.

Не слід забувати про моральне і матеріальне заохочення висококваліфікованих  ініціативних службовців, старанних і не заплямованих корупцією працівників, підвищувати рівень довіри  людей до ухвалених управлінських рішень на всіх рівнях. Автори реформ обов’язково мають враховувати ці чинники.