Здатність держави подбати про тих, хто передусім потребує соціального захисту і допомоги, є мірилом розвитку і самодостатності суспільства. Саме тому уряд постійно дбає про підвищення соціальних стандартів та покращення рівня надання соціальних послуг.
Як повідомили «УК» в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, протягом 2013 року на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет надійшло 3400 звернень щодо отримання різних видів державної допомоги, що передбачені законодавством для людей з особливими потребами, зокрема соцдопомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам. Найчастіше зверталися жителі Дніпропетровської, Одеської, Чернігівської, Херсонської та Івано-Франківської областей.
Люди скаржилися на затримку виплат, а також потребували роз’яснень щодо умов, порядку та розмірів виплати соціальної допомоги. Просили також перевірити правильність нарахування допомоги, що пов’язано з її підвищенням, зокрема соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам.
Так, жителька Миколаївщини, одинока мати, поскаржилася на затримку з виплатою соціальної допомоги по догляду за дитиною-інвалідом. За результатами розгляду звернення департамент соціального захисту Миколаївської облдержадміністрації повідомив, що кошти призначеної державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам перераховано на особистий рахунок заявниці, про що вона підтвердила під час зворотного зв’язку.
А жителька Чернігова зателефонувала у розпачі: вона не отримала вчасно ні виплату соціальної допомоги з догляду за дитиною-інвалідом, ні пенсії у зв’язку інвалідністю дитини. За інформацією Головного управління Державної казначейської служби Чернігівської області, було проведено платіжні доручення управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Чернігові ради на виплату допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам за жовтень 2013 року в повному обсязі. Що гроші вона врешті отримала, жінка підтвердила телефоном.
Одинока мати з Івано-Франківщини поскаржилася на невиплату коштів соціальної допомоги дитині-інвалідові. Вона просила пришвидшити вирішення питання, оскільки має їхати з дитиною на лікування до Києва, а коштів нема. За результатами розгляду звернення управління Державної казначейської служби у Галицькому районі Івано-Франківської області повідомило, що питання вирішили позитивно: гроші перерахували. Жінка висловила щиру подяку за уважне ставлення та швидке розв’язання проблеми.
А житель Вінницької області, інвалід І групи з дитинства, нарікав на затримку виплати соціальної допомоги по інвалідності. Немирівська райдержадміністрація Вінницької області розглянула питання оперативно і повідомила, що соціальну допомогу як інвалідові з дитинства нараховано на особистий рахунок заявника. Отже, питання було вирішено повністю.
Загалом за період з 25 листопада по 2 грудня на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет звернулося 13 932 заявники.
0800-507-309 Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua