СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ
Що робить влада для громади
Уряд намагається не допустити необгрунтованого підвищення цін на продукти харчування. За прогнозами експертів, у вересні слід чекати на зниження вартості як круп, так і картоплі з овочами. А що ж насправді відбувається на місцях, можна дослідити, зокрема, аналізуючи звернення громадян на урядову «гарячу лінію».
За останні вісім місяців надійшло 605 скарг щодо підвищення цін, що складає 0,4% від усіх звернень громадян за цей період. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх кількість збільшилася в 1,5 раза. Більшість скарг надійшли з Києва, Донецької, Дніпропетровської, Луганської та Запорізької областей. Громадян непокоїть завищення ціни на хліб та хлібобулочні вироби, зокрема, на соціальний хліб – 150 звернень (24,7%). Максимальна кількість скарг зареєстрована зі столиці, Донецької, Дніпропетровської та Одеської областей.
Оператори урядової телефонної лінії завжди вислухають та порадять. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ
Органи виконавчої влади роз’яснюють, що згідно із Законом «Про ціни та ціноутворення» у народному господарстві країни застосовуються вільні ціни і тарифи (фіксовані і регульовані). Вони встановлюються на договірних засадах між виробниками і торговельними підприємствами або іншими покупцями продукції. Разом з тим, згідно з постановою Кабміну від 25.12.1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)», місцеві органи виконавчої влади запровадили державне регулювання цін на хліб через обмеження рівнів торговельних надбавок не вище 15% та встановлення граничних рівнів рентабельності виробництва хліба простої рецептури і борошна.
Жителька м. Гайсина Вінницької області поскаржилася на підвищення ціни на хліб «Гетьманський» та «П’ятничанський» у магазинах «Центральний» і «Світанок». Державна інспекція з контролю за цінами у Вінницькій області підтвердила перевищення підприємцями визначеного місцевими ОВВ рівня торговельних надбавок (11%) на хліб. З суб’єктами господарювання проведена робота щодо встановлення належного рівня торговельних надбавок.
Скаржаться люди також на вартість медичних препаратів (58, або 9,6% звернень). Найбільше звернень — з Києва, Запорізької, Дніпропетровської та Одеської областей. Так, жителька Вінниці повідомила про підняття ціни на корвалол. Державна інспекція з контролю за цінами у Вінницькій області роз’яснила, що цей препарат не входить до Національного переліку основних лікарських засобів та виробів медичного призначення, а отже його ціна не регулюється державою.
За минулий тиждень на урядову телефонну лінію звернулося 4 532 громадянина зі скаргами, заявами та пропозиціями. Порівняно з попереднім тижнем їх кількість майже не змінилась. Звернення, які потребували більш детального розгляду, а таких зареєстровано понад 1988, Урядовий контактний центр надіслав на опрацювання за належністю до органів виконавчої влади: до центральних органів влади 396, до обласних державних адміністрацій — 1099 та до інших організацій – 493. Після розгляду та конкретного вирішення порушених питань органи виконавчої влади надішлють громадянам на їх домашні адреси письмові відповіді.
Окрім того, 127 заявникам працівники Центру відразу надали необхідні консультації та довідки з питань щодо спрощеного порядку надання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, питань освіти, соціального захисту населення та інші.
Звертаємо увагу підприємців, що на базі Урядового контактного центру з метою оперативного розгляду скарг на протиправні дії посадових осіб органів виконавчої влади спеціально запроваджено «гарячу лінію» — «Діалог з малим бізнесом». Скарги приймають фахівці за номером телефону урядової «гарячої лінії»: 0-800-507-309. Дзвінки зі стаціонарних телефонів у межах України — безкоштовні.