"Чому закрили КПП «Золоте»?"

Олена ОСОБОВА
2 квiтня 2016

За даними прикордонної служби, через всі діючі КПВВ з початку 2106 року лінію розмежування перетнуло понад півтора мільйона людей. А щодоби її долають два десятки тисяч цивільних громадян. Контрольний пункт пропуску «Золоте» за пропускною спроможністю третій на всій лінії розмежування після «Зайцевого» та «Новотроїцького». Вивчивши деталі всіх проблем, які виникали на КПВВ у Донецькій області, розроблено проект, який мав якнайкраще задовольнити попит цивільного населення. Планувалося, що коридором Стаханов — Первомайськ — Золоте — Гірське — Лисичанськ проходитимуть і проїжджатимуть щодня приблизно п’ять тисяч людей й 1,5 тисячі автомобілів.

Домовленості  не спрацювали

На підконтрольній українській владі території навіть відбулися урочистості з нагоди відкриття пункту пропуску «Золоте». Перші відвідувачі пункту раділи, що тепер не треба буде діставатися до рідних міст на Луганщині через Донеччину, та й грошей на таку дорогу знадобиться чи не вдесятеро менше.

Проте вже за кілька годин перший автомобільний пункт пропуску на Луганщині закрили. Понад півтори сотні людей, які благополучно пройшли на окуповану територію, почали повертатися. З’ясувалося, що представники російсько-терористичних формувань встановили залізобетонні блоки й не пропускають людей і автомобілі в обох напрямках. Хоча рішення про відкриття КПП «Золоте» ухвалювали в Мінську обидві сторони, але «міністри» так званої ЛНР повністю проігнорували мінські домовленості, зокрема про відкриття цього пункту.

Луганська обласна ВЦА звернулася до представників місії ОБСЄ з проханням допомогти вирішити питання. «Люди, які йшли пішки, почали обходити блокпост терористів, але немає гарантії, що вони не натраплять на міну чи розтяжку», — розповів голова обласної держадміністрації — керівник обласної військово-цивільної адміністрації Георгій Тука. З огляду на те, що будь-якої миті могла статися трагедія, співробітники силових і правоохоронних органів вирішили закрити пункт пропуску «Золоте». «Безпека — передусім», — пояснив Георгій Тука.

Фото надане автором

Гречана каша  на КПП

Українська сторона виконала все, аби дотриматися домовленостей, яких досягли в Мінську, щодо відкриття першого та єдиного в краї автомобільного пункту пропуску. Тут створено 18 робочих місць для прикордонників у десяти добротних павільйонах з кондиціонерами та опаленням. Будівлі оснащено сучасними автоматичними засобами прикордонного контролю, що дає змогу швидко та якісно виконувати контрольні формальності. Облаштовано санітарні приміщення, чистою питною водою наповнено чотири тисячолітрових ємності. Співробітники ДСНС розгорнули пункт відпочинку у разі несприятливих погодних умов і довжелезних черг, приготували чай з печивом і навіть гарячу гречану кашу.

До речі, гречана каша стала в пригоді. Бо ближче до вечора з’ясувалося, що біля пропускного пункту перебуває близько 180 громадян. Вони прийшли-приїхали на новий КПП, бо в чергах на пішому пункті переходу біля Станиці Луганської треба провести до п’яти годин очікування, а в донецькому «Зайцевому» «бусики» та автівки із людьми іноді чекають у черзі по кілька днів.

Поки люди шукають вихід із ситуації, прикордонники забезпечують спокій на лінії розмежування. Фото надане автором

Що робити? Рятувальники з обласного управління ДСНС вимушені були влаштувати цих людей на ночівлю, бо їм не було куди податися. Польова кухня працювала справно, гречаної каші вистачило на всіх. Та й волонтери вселюдно гукнули і невдовзі привезли продуктові набори для тих людей, яких рятувальники встигли доправити на свою базу в Сєверодонецьк. Ранком наступного дня вдалося вирішити питання із транспортниками й вивезти всіх охочих до пішого пункту пропуску в Станиці Луганській.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua