СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади
 

Щороку з 1 вересня у загальноосвітніх навчальних закладах виникає безліч запитань. І цей рік не став винятком. Від початку нового навчального року на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло понад 400 звернень від батьків.

 Найактуальніші з них — брак  груп продовженого дня для учнів початкових класів на безоплатній основі. Крім того, не всі заклади мають фінансову можливість організувати роботу таких груп. Непоодинокі звернення громадян із проханнями сформувати у навчальних закладах «український» чи «російський» клас. Органи виконавчої влади у цьому питанні, як правило, спираються на рішення керівництва навчальних закладів, де враховано кількість батьків, які бажають, щоб їхні діти навчалися в класі з українською або російською мовами навчання, наявність таких класів у розташованих неподалік закладах, а також бюджетні можливості.

Цим дітям пощастило: автобус довезе до школи вчасно. Фото Володимира ЗАЇКИ

Водночас, на жаль, існує проблема підвищення рівня педагогічної культури та майстерності вчителів. Є звернення, де батьки скаржаться на некоректну та неетичну поведінку вчителів у буденних та екстремальних ситуаціях.

За перший місяць нового навчального року надійшло 33 звернення щодо неповного задоволення потреб навчальних закладів у підручниках. Ці прогалини вирішували шляхом перерозподілу між школами, районами, містами одного регіону. Вже протягом жовтня — листопада цього року надходження таких звернень фактично припинилося.   

Щодо матеріально-технічного забезпечення шкіл з початку вересня ц. р. надійшло 123 скарги, з них 45 — на брак транспорту для перевезення учнів сільської місцевості до навчальних закладів, відсутність пального для шкільних автобусів або змушення батьків сплачувати за пальне, а також брак коштів на ремонт транспортних засобів.

Із початком опалювального сезону про відсутність опалення або неналежний температурний рівень у приміщеннях навчальних закладів надійшло 44 звернення, хоч у більшості випадків опалення у школах  вмикали із затримкою.

Серед прикладів заявників, які вирішено позитивно, виокремлю такі.    

Одинока мати з смт Дворічної Харківської області звернулася із проханням забезпечити підвезення дітей шкільним автобусом до загальноосвітньої школи І—ІІІ ступенів, бо її дитина та ще кілька учнів щодня долають до школи  три кілометри. Її прохання задовольнили. Тепер учнів автобусом  підвозять до самісінької  школи.

Жителька м. Києва, мати обдарованої дитини, яка є переможцем районної олімпіади з інформаційних технологій та посіла 3 місце на міській олімпіаді з цього предмета, попросила посприяти переведенню її сина до 8 класу Інженерної гімназії — спеціалізованого навчального закладу технічного профілю. Звернення розглянуло Головне управління освіти і науки Київської міської державної адміністрації і повідомило про зарахування сина заявниці до названого закладу.

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося 12 358 заявників зі скаргами, заявами та пропозиціями. 

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.