"Чому 4 роки не можу поставити на облік авто?"

Любомира КОВАЛЬ
17 вересня 2011

Багато років я пропрацював у школі спочатку вчителем, потім завучем. І, як більшість чоловіків, завжди мріяв мати власне авто. Та у 1991 році на ощадкнижці «пропали» 5 тисяч рублів, які збирав на придбання «Таврії». А у 2007 році в Німеччині мої колишні учні придбали мені б\в двомісний легковик, який я розмитнив у Ягодині в тому ж році. Але й досі не можу поставити його на облік і користуватися, а минуло вже 4 роки! Бо спочатку його класифікували як «вантажний», а згодом чомусь — як «вантажопасажирський».  А тому вимагають сплатити до вже сплаченого мита ще 30 тисяч гривень.  Де ж пенсіонеру взяти такі гроші? Чому весь час працівники місцевої митниці чинять мені різні перепони? Невже сивочолий колишній вчитель не заслужив хоча б на старості років пересуватися з комфортом?

Федір ФУРМАНЮК,
с. Турковичі, Рівненська обл.

Анатолій ГУТНИК,
директор Департаменту
класифікації товарів
та заходів регулювання
зовнішньоекономічної діяльності:

— Класифікація автомобілів для цілей митного оформлення здійснюється у відповідності з вимогами УКТЗЕД, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом від 04.05.2011 року № 2371-ІІІ «Про Митний тариф України», з урахуванням поданих документів, результатів митного огляду, включаючи огляд ідентифікаційних табличок, номерних площадок кузовів, номерних панелей та табличок, додаткових носіїв інформації, наявних на транспортному засобі, та їхнього призначення.

Відповідно до ст. 313 Митного кодексу, митні органи класифікують товари, тобто відносять товари до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД (українській класифікації товарів для зовнішньоекономічної діяльності). Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов’язковим для підприємств і громадян.

Статтею 314 Митного кодексу визначено, що з метою встановлення достовірних відомостей про товари та їх відповідності опису класифікаційних групувань УКТЗЕД митні органи можуть вимагати від суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та громадян зразки товарів та техніко-технологічну документацію на такі товари для проведення експертизи.

Спірні питання класифікації автомобілів вирішуються з урахуванням інформації, як саме автомобіль сконструйований заводом-виробником. Такий підхід існує не тільки в Україні. Так, країни Євросоюзу визнають моторні транспортні засоби, сконструйовані на базі кузова та шасі легкового автомобіля, вантажними, за умови внесення змін у конструкцію тільки заводом-виробником. У разі відсутності даних заводу-виробника митницею приймається рішення  на основі поданих документів та висновків митного огляду автомобілів.

При всебічному розгляді питання щодо класифікації автомобіля марки «FIAT» моделі «PUNTO», який ввезено для громадянина Фурманюка, було встановлено, що кузов має освітлення та обшивку, властиву для легкових автомобілів, перегородка позаду місця для водія та пасажира легкозйомна, наявні легкозйомні бокові заглушки замість бокових вікон, закріплені двома гвинтами, в задній частині авто у днищі кузова наявні різьбові отвори та підвищення, притаманне для розміщення задніх сидінь, як у легковому автомобілі.

Дилер заводу-виробника ДП «Італавто» на офіційні запити митних органів відповіді щодо варіанта випуску цього автомобіля не дав, та повідомив, що не може надати інформацію про кількість місць для сидіння, перегородок, наявності задніх вікон згідно з розшифровками заводу-виробника тощо.

Виходячи з того, що громадянин Фурманюк наполягає на вірності своєї позиції, у березні 2008 року Держмитслужба України направила лист до Італії на адресу заводу-виробника «FIAT GROUP AUTOMOBILES S.p.A» з проханням надати інформацію про характеристики автомобіля, які були визначальними на момент його виготовлення. Відповідь і досі не надійшла.

На підставі актів митного огляду, відомостей, зазначених в товаросупровідних документах та у відповідності до Закону «Про Митний тариф України», Рівненською митницею згаданий автомобіль було класифіковано у товарній позиції 8703 згідно з УКТЗЕД.

Також громадянину Фурманюку запропонували: якщо він вважає, що діями митниці було порушено його права та інтереси, що охороняються законом, звернутися до суду з відповідним позовом. Він звернувся до суду. Тож після розгляду справи по суті та винесення рішення суду митними органами будуть здійснені всі дії, передбачені законодавством України.

 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua