СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

Забезпечити сприятливі умови для розвитку малого і середнього підприємництва — таким нині є одне з  пріоритетних завдань уряду. А отже, кількість дозволів  за останній час скоротилася майже в 9 разів — з понад 1200 до 141. Відкриваються центри надання адміністративних послуг за принципом «єдиного вікна». Віце-прем’єр-міністр Олександр Вілкул вважає такий підхід  ефективним інструментом подолання бюрократії та корупції у відношеннях між державою та громадянами. За повідомленням управління взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку цього року на урядову телефонну «гарячу лінію» від представників малого та середнього бізнесу надійшло 689 звернень з 27 регіонів країни, що майже вдвічі менше порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Найчастіше просили пояснити процедури здійснення підприємницької діяльності, сплати страхових внесків до Пенсійного фонду, діяльності службових осіб та оподаткування. Також зареєстровано 120 скарг на дії посадовців переважно від жителів Києва, Донецької, Дніпропетровської, Одеської, Харківської, Миколаївської, Київської, Луганської областей та Автономної Республіки Крим.

Завдяки зверненню на урядову телефонну «гарячу лінію» вирішено питання жительки села Кумати  Миколаївської області щодо отримання свідоцтва платника податку. Вона вже зверталася до Первомайського ОДПІ Головного управління Міністерства доходів і зборів у Миколаївській області, однак безрезультатно. Міндоходів розглянуло звернення та  повідомило, що заявниця отримала свідоцтво платника податку.

А підприємець з Краснодона Луганської області звернувся з проханням посприяти у прискоренні видачі йому державного акта на земельну ділянку, необхідного для здійснення підприємницької діяльності. Виконавчий комітет Краснодонської міськради вирішив питання позитивно, заявник отримав державний акт.

Киянин поскаржився на недбале виконання службових обов’язків реєстратора управління Пенсійного фонду. Йому видали  витяг з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців, де не були зазначені дані з Пенсійного фонду про реєстраційний номер платника єдиного внеску. Головне управління Пенсійного фонду України в місті Києві розглянуло звернення та повідомило, що дані про реєстраційний номер платника єдиного внеску було внесено.

Моніторинг свідчить, що кількість звернень від суб’єктів господарювання, які потребували фахових роз’яснень та зверталися зі скаргами, зменшилася вдвічі. Поліпшилися і якість та швидкість розгляду й опрацювання скарг та запитів. Проте заспокоюватися ще рано, у підприємців чимало проблем у веденні бізнесу, отже діалог між владою та бізнесом має тривати.

Фахівці центру радять: якщо ви підприємець або плануєте створити власний бізнес, ваші права було порушено або маєте пропозиції щодо вдосконалення бізнес-клімату в країні, звертайтеся на урядову телефонну «гарячу лінію».  Ваше звернення надішлють до відповідного органу виконавчої влади, який має надати вичерпну відповідь з порушеного питання. Також ви можете зареєструвати звернення на веб-сайті Урядового контактного центру http://ukc.gov.ua./

За період з 12 по 18 серпня  на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет надійшло 11 808 звернень. 

0800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua