"Чи стане бензобак прірвою для сімейного бюджету?"

Світлана ГАЛАУР
25 вересня 2012

ПРИЇХАЛИ!

Ціни на пальне поповзли вгору

Для жителів Харківщини підвищення  цін на бензин не стало якимось значним резонатором суспільної думки чи ж основною темою обговорень у маршрутках, магазинах та інших багатолюдних місцях.  Тут, напевне, далися взнаки кілька чинників. По-перше, увага громадськості нині значною мірою поглинута нещодавнім вибухом газу в житловому будинку на вул. Слинька, а, по-друге, подорожчання пального широко прогнозували у пресі ще у середині літа. Тож воно і не стало цілковитою несподіванкою, тим більше, що зростання цін відбулося за два етапи: з 5—6 вересня — на 9—11 копійок та з 10 вересня — ще в середньому  на 10 коп. Так, бензин А-95 в таких великих мережах, як Shell, подорожчав до 11,19 грн за літр, WOG — до 11,29 грн/літр, ОККО — до 11,29 грн/літр, у мережі АЗС «Лукойл» —  до 11,3 грн/літр. Водночас, як ілюструють цінники  мереж «ТНК» і «Укргазвидобування», тут вартість пального збереглася на рівні 10,79 і 10,4 гривні за літр відповідно.

Вартість пального опустошує гаманець.  Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

 — А що тут дивуватися. До скачків цін ми вже, хоч як це сумно, звикли. Справжнє подивування  було б, якби пальне стали відпускати хоча б за російськими цінами, — коментує ситуацію водій «Ланоса» Сергій Коваленко. — Отож  подумую ставити на припон свою «конячку», бо бензобак стає справжньою прірвою для сімейного бюджету. А з іншого боку — маршрутки, мабуть, теж  здорожчають, та й таксувати буде накладніше…

Думками з приводу зростання вслід за ціною автомобільного пального вартості товарів першої необхідності та послуг за принципом сніжної лавини діляться і Сергієві колеги-таксисти. Логіці їхніх міркувань важко щось протиставити, адже, як не крути, вартість доставки — одна з вагомих складових ціноутворення.  Хоч самодіяльні пасажироперевізники й погоджуються, що згадані 10—20 додаткових копійок за літр бензину не відіб’ються на вартості проїзду клієнтів.

В унісон з ними говорить і один з керівників служби таксі Михайло Булгаков, хоч і застерігає, що після справжнього обвалу цін без збільшення тарифів на проїзд не обійтися. Михайла більше непокоїть не нинішнє сезонне подорожчання пального, а  нестабільність гривні, що спостерігається останнім часом.

 — Ось якщо наша валюта піде в круте піке, тоді й справді розпочнуться цінові гойдалки, — вважає Михайло. — Поки що без особливого задоволення, але й без паніки стежимо за змінами на цінових стелах автозаправок.

Про те, що клієнти не панікують і не виявляють незадоволення з приводу    сезонного підвищення  цін на пальне, говорить і  начальник  АЗС Тетяна Василенко. За її словами, особливої радості харківські водії та автолюбителі не виявляли й тоді, коли напередодні Євро-2012 бензин на міських  заправках  кілька разів дешевшав на 9—11 копійок.

На подальші перспективи щодо бензинової цінової політики  світло пролив незалежний експерт Василь Болотов. За його словами, різке подорожчання в першій половині вересня бензину на Харківщині, як і в усій Україні, спричинило збільшення вартості нафтопродуктів в оптовому сегменті. Ціна на нафту за два останніх місяці зросла на 27%, а  закупівельна лише за серпень — на 10 %. Отож, враховуючи рівень оптових цін, можна  сміливо прогнозувати, що відбудеться зростання цін у роздрібній торгівлі на 20—25%.  Якщо справдяться прогнози експерта, то бензобаки і справді стануть  прірвою для сімейних бюджетів. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua