"Чи пересяде чиновник на велосипед?"

Євдокія ТЮТЮННИК
29 травня 2015

Коли читаєш про можновладців у інших містах і країнах, які поміняли службові автівки на велосипеди, починаєш вірити в чудеса. Адже досі на вулицях Чернігова, приміром, розсікали лише обвішані торбами з городиною дачники. І ще екстремали бавилися на високих східцях місцевого драматичного театру. Тепер як одна з прикмет важливих перемін подекуди в обласному центрі з’явились місця для паркування велосипедів. Та не скажеш, що вони користуються величезною популярністю. Напевне, жителі міста ще не звикли до таких зручностей.

Тим часом усе більшої актуальності набуває потреба розвитку туристичного потенціалу міста, яке має надзвичайно цікаву історію й велику кількість культурних пам’яток. У наш прагматичний час не скористатись нагодою заробити копійку як мінімум нерозважливо. Треба постаратися привабити вітчизняних і закордонних туристів, щоб їхали набиратися вражень і лишали дещицю місцевому бюджету. І оскільки нині в усьому світі роблять ставку на здоровий спосіб життя, винаходити велосипеда в цьому плані не стало необхідним: лишилось тільки для пересування ним обладнати зручну дорогу.

Справді, чернігівці переконані: якщо розвантажити від автівок зону екскурсійного обслуговування, створивши мережу велодоріжок, це таки спрацює. І повітря в центрі міста стане чистішим, а жителі час зекономлять і здоров’я поліпшать. Та чи скоро вони почнуть розглядати цей екологічно чистий засіб пересування як стиль життя? Адже велосипедисти нині не надто дисципліновані учасники дорожнього руху. Мало створити комфортні умови для пересування. Слід змінити ще й психологію людей, які крутять педалі занадто безпечно. Утім, це стосується й громадян за кермом автотранспортних засобів. Адже вони звикли поділяти населення тільки на водіїв і пішоходів. Тому щорічно й виникають сотні ДТП за участю велосипедистів, хоч не завжди з їхньої вини.

У Чернігові вже навчають водіїв і велосипедистів помічати один одного на дорогах й розміщують білборди із найчастішими аварійними ситуаціями задля їхнього уникнення. Мізкують і над тим, як завадити власникам автівок використовувати велодоріжки як зручні місця для паркування.

Нещодавно в місті відбувся великий костюмований велопробіг. Понад півтори тисячі дорослих і дітей промчали вулицями з вітерцем. А потім за пішохідним мостом через Десну взяли участь у веселих іграх та інших розвагах. Переконана: багато очевидців того дійства знайшли час, щоб завітати в магазин і прицінитися до облюбованого велосипеда. Тож справа — за доріжками. Крім запитання, де містяни візьмуть кошти на таку потрібну і назрілу справу, є ще одна інтрига: чи пересядуть на велосипеди місцеві чиновники? Адже адміністративні владні будівлі розташовані саме в історичній частині міста...



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua