ПРЕМ’ЄРА
Дніпропетровські шанувальники Мельпомени привітали оваціями нову постановку класичного балету
Балет за однойменною поемою Байрона на музику А. Адана вперше було презентовано у 1856 році на сцені Паризької опери. Тоді дружина Наполеона Євгенія сказала, що ніколи вже не побачить чогось романтичнішого, ніж «Корсар». Відтоді й до сьогодні історія кохання пірата Конрада не залишає байдужим нікого. За півтора сторіччя балет пережив багато інтерпретацій як у музиці, так і в сюжеті. Кожен із постановників хотів зробити цю виставу яскравішою й цікавішою. Навіть Маріус Петіпа переробляв «Корсара» п’ять разів. І якщо в знаменитого хореографа пригодницький сюжет завершувався «хепі-ендом», то в Дніпропетровську пішли за Байроном і залишили його трагічну кінцівку.
Молодий талановитий постановник і провідний соліст балету Дмитро Омельченко (вже відомий дніпропетровським театралам як автор балету «Zакулисье» та хореограф-постановник модерну в «Degage») побачив «Корсара» як сповідь старого пірата, який в останню ніч перед стратою у в’язниці згадує своє кохання.
— Цю виставу спочатку задумала я і розповіла Дмитрові, що хочу її осучаснити, додати сучасної музики, хореографії. І ось ми разом втілили задумку в життя, — каже художній керівник балету, заслужена артистка України Зінаїда Зінченко. — Чому я обрала саме «Корсара»? Тому що давно в нас не танцювали класику. А класика — це основа основ для нашого театру. Все решта — модерн-хореографія — вже після того, як зможеш танцювати класичне.
Вистава захоплює глядача пригодами, вірним коханням, видовищними сценами з танцями амазонок, східних невільниць та запальних корсарів.
Фото надане прес-службою Дніпропетровського театру опери та балету
Дмитро Омельченко виступив у новій версії балету Адана не тільки як хореограф-постановник. Він також придумав сценографію і костюми та виконує головну роль — ватажка корсарів Конрада. А партію його коханої — Медори — танцює дружина Дмитра Олена Печенюк. У другому складі не менш достойно головні ролі виконують Сергій Скворцов та Світлана Лісняк. Залишивши класичну хореографію Маріуса Петіпа, Дмитро Омельченко додав до неї свої сучасні номери на музику хітів легендарних рок-груп Scorpions, Apocalyptica та інших, відео- та спецефекти. А особливого романтичного шарму «Корсару» надають вірші з поеми Байрона.
Пригодницька історія кохання в інтерпретації дніпропетровських митців сподобалася глядачам: вони не втомлюються аплодувати і кричати «Браво!» Додамо лише, що останнім часом Дніпропетровський театр опери та балету представляє багато нових цікавих постановок. «Наш молодий директор прагне новизни, хоче, щоб у театрі було якомога більше нових вистав», — підкреслює Зінаїда Зінченко.