"Безпека перевезень під загрозою"

Наталя ЗВОРИГІНА
19 березня 2014

Десятки мікроавтобусів із маршрутів  №74, №46 та №80  вишикувалися у кілька рядів  на центральній площі Запоріжжя перед будівлею облдержадміністрації. У місті відбувся справжній транспортний колапс, адже ці  маршрутки обслуговують  центральні мережі транспортного пасажиропотоку.

— Ми вимагаємо поліпшення умов праці, — пояснив свою участь у заході водій  Микола. — Доводиться багато платити поборів, грошей на життя майже не залишається.

Водії обурені тим, що їм не надають документів, що підтверджують платежі.

— Зарплати не отримуємо, — приєднується до розмови водій Анатолій. — Заправляємося власним коштом. А вартість палива і ремонту вже істотно підвищилася.

До страйкарів вийшов директор департаменту промисловості та розвитку інфраструктури ОДА Євген Семичаєвський. Він запросив представників  ініціативної групи за круглий стіл з участю першого заступника голови ОДА Віктора Ємельяненка  обговорити проблеми з керівниками фірм-перевізників.

Мікроавтобуси на приколі... Фото надане автором

Водії розповіли, що мають щодня платити з машини щонайменше  300 гривень готівкою. На життя та необхідні витрати залишаються копійки. Оскільки на маршрутці працює по два водії — ледве  виходить 2,5 тисячі гривень на зарплату на двох.

— На маршруті ти чи ні — все одно платиш, навіть якщо тиждень стоїш на ремонті. Хоч нічого і не заробив, але платиш. Машини наші, ми їх купили і працюємо за договором із підприємством. А платимо за все, за що тільки можна. Навіть за туалети, яких немає на кінцевих зупинках. Стоянку повинна забезпечувати фірма, але ми платимо гроші самі. Розписуємося за мінімальну зарплату 1200 гривень і перераховуємо пенсійний збір, але не отримуємо  й цих «офіційних» грошей, — підтверджують обурені люди.

... водії чекають задоволення вимог

 До того ж, за нормативами водії мають  працювати по півдня, але маршрутники зізнаються: щоб заробити, треба   працювати цілий день.

В облдержадміністрації з’ясували, що  розв’язання проблеми — у компетенції  Запорізької міськради, адже саме тут укладають договори на надання послуг із пасажироперевезення.

— На цих підприємствах є внутрішній конфлікт між роботодавцем і найманими водіями, —  пояснив начальник управління транспортного забезпечення та зв’язку Запорізької міської ради Юрій Дроздов. — Поки що страйкують лише водії двох компаній, решта працюють у звичайному режимі.

За розв’язання проблеми  маршрутники змусили взятися  учасників засідання міськвиконкому, яке на той час проводив міський голова Запоріжжя Олександр Сін.

— Безпека пасажирів залежить від стану автобуса, але ніхто ніколи не ставив нам запитання, як ми їх ремонтуємо. Пояснюю: ремонт відбувається на ходу, а все тому, що, навіть перебуваючи на ремонті, ми все одно платимо! Якщо нам зменшать суму поборів, проїзд підвищувати не треба, — зазначив представник ініціативної групи  водіїв Олександр Федін.

Міський голова Олександр Сін закликав  водіїв та  власників компаній-перевізників порозумітися.

— Маємо дійти згоди щодо суми платежу, яка буде чітко об∂рунтована, щоб усі водії знали, скільки  і за що саме мають робити  внески, — заявив Олександр Сін. — Зниження цих платежів — компенсація подорожчання палива, шин, запчастин  та інших матеріалів. Це дасть змогу компенсувати водіям витрати і не підвищувати вартості проїзду для запоріжців. Якщо перевізники не підтримають цього рішення, ми розірвемо з ними договори, тому що вже сьогодні вони зривають перевезення.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua