БЕЗПЕКА
Уряд намагатиметься покласти край формальній підготовці водіїв у автошколах і закликає не пробачати «мажорів»
Влада підвищить вимоги до автошкіл, які займаються підготовкою водіїв. Таку заяву Прем’єр-міністр Микола Азаров зробив під час відвідання Дарницької автошколи Товариства сприяння обороні України.
«Не можна порушувати правила дорожнього руху — вони написані кров’ю. Тому необхідно підвищувати відповідальність за їх дотриманням, потрібно підвищувати вимоги до підготовки водіїв», — сформулював свою думку глава уряду.
Під час спілкування з викладачами йому повідомили, що в Україні багато шкіл з підготовки водіїв, які мають відповідні ліцензії, однак підходять до навчання, скорше, формально, готують за прискореними програмами та випускають на дорогу водіїв, які не знають правил дорожнього руху. Саме тут, на думку Миколи Азарова, вимоги до підготовки треба посилити, повідомляє департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабміну.
Поза увагою Микола Азаров не залишив і необхідність застосування жорстких заходів до водіїв-«мажорів»: «Існує проблема, коли є певна категорія водіїв, які взагалі вважають для себе необов’язковим виконання правил. У народі їх охрестили «мажорами». В Україні практично скасовано посвідчення, що надають можливість «пільгового ставлення» до Правил дорожнього руху. Лише три людини мають право пільгового проїзду дорогами: Президент, Прем’єр-міністр і Голова Верховної Ради.
«Для решти всіх посадовців правила непорушні, тому тут треба дуже серйозно подивитися, треба, щоб органи внутрішніх справ за «мажорами» дуже пильно дивилися і жорстко діяли у разі потреби», — наголосив глава уряду.
Він також оглянув сучасний автотренажер, який дає змогу віртуально готувати водіїв перед тим, як випускати їх на дорогу. На прохання інспекторів Микола Азаров сів за кермо навчального автомобіля та здійснив маневр — заїзд в гараж за допомогою дзеркал.
А вже на найближчому засіданні Кабінет Міністрів ухвалить кілька рішень для зменшення аварійності на дорогах. «Ми заслухаємо Міністерство внутрішніх справ, начальника Державтоінспекції, представників громадських організацій. Маємо намір ужити цілий ряд заходів, які крок за кроком підвищуватимуть безпеку на дорогах», — запевнив Микола Азаров.
Ці кроки підвищать відповідальність за дотриманням правил дорожнього руху водіями та вимоги до працівників ДАІ. «Нам слід знайти оптимальне рішення щодо ситуації, яка склалася на дорогах, і тих структур, які повинні гарантувати безпеку дорожнього руху. Нам потрібно, з одного боку, підвищувати якість роботи ДАІ і відповідальність її працівників, а з іншого боку — зробити все, щоб наші водії не порушували правила безпеки», — зазначив Микола Азаров.
Хоча держава й проводить роботу з поліпшення якості доріг, не останню роль продовжує відігравати менталітет. «Абсолютно ясно, що якби ввечері їхали містом і стояв би знак: не більш як 30 км. Хто б з вас їхав? Усі сміються, усміхаються. Ніхто б не їхав. Чому ж у Німеччині їздять? Стоїть знак не більш як 30 км, і всі водії їдуть не більш як 30», — сказав Прем’єр.
Бо в Німеччині передбачені високі штрафи за перевищення швидкості, і водії не дозволяють собі порушувати правила дорожнього руху.
Відділ новин
«Урядового кур’єра»