НОУ-ХАУ

Людський чинник не впливатиме на формування залізничних поїзних бригад 

Тетяна КИРИЛЕНКО
для «Урядового кур’єра»

Автоматизована система формування поїзних бригад на Укрзалізниці, завдяки якій відбір кандидатів з кадрового резерву та формування бригад провідників на той чи інший маршрут відбуватиметься без впливу людського чинника, вже працює в тестовому режимі з 1 червня 2011 року. З 1 липня вона стане обов’язковою. На переконання генерального директора відомства Володимира Козака, автоматизована система є необхідним сучасним інструментом ефективного управління персоналом залізниць.

 — Вважаю, що у більшості провідників, які роками не могли потрапити на так звані «престижні маршрути», — наголосив він, — з’явиться нарешті шанс попрацювати на будь-якому рейсі, в тому числі й на міжнародному. Розумію, що подібні зміни обов’язково викличуть невдоволення передусім тих, хто роками вибудовував схеми роботи на певних маршрутах. Для них нововведення — руйнівна акція. Однак для залізниці в цілому, а також для простих провідників — це крок до рівних умов праці та рівних можливостей. Більше того, ми розробили цю систему на численні прохання пасажирів і самих провідників. Пасажири постійно скаржаться на порушення в роботі поїзних бригад, а самі провідники — на неможливість змінити бригаду та маршрут за власним бажанням.

Аби внормувати всі суперечливі питання у трудових колективах, 15 червня керівництво пасажирського управління Укрзалізниці провело з головами профспілкових комітетів нараду, на якій ті висловили свої зауваження та пропозиції щодо запровадження нової системи. Конструктивні зауваження були сприйняті. Приміром, відтепер автоматизована система включає подружжя до однієї бригади, а також працюватиме таким чином, щоб при розподілі були враховані соціальні інтереси працівників.

 Однак це не означає, що систему змінять корінним чином чи взагалі відмовляться від неї, наголосив керівник залізничного відомства. Адже її вводять для неупередженого відбору кандидатів на роботу, вдосконалення процесу розстановки працівників поїзних бригад, поліпшення трудової дисципліни та кваліфікаційного рівня обслуговуючого персоналу пасажирського господарства.

У відомстві переконані, що вилучення людського чинника з процесу відбору провідників та призначення їх на певні маршрути викорінить передумови для корупційних дій, сприятиме підвищенню рівня обслуговування пасажирів та зменшенню кількості порушень.