НОВАЦІЇ

Комфорт від залізничників, виявляється, не завжди благо для пасажирів

Скорочення кількості поїздів, що курсували напівпорожніми, зміна системи продажу квитків, які останнім часом впровадила Укрзалізниця, неоднозначно сприймають ті, для кого стараються перевізники. Приміром, ніхто не заперечує рішення про скасування нерентабельних поїздів, які приносять самі лише збитки для залізниці. Однак вдаватися до таких радикальних заходів (скасування 23 потягів) варто було лише після досягнення домовленостей з місцевою владою про відкриття автобусних маршрутів чи нових приміських електричок. 

Що ж до системи продажу квитків, то тут аргументи сторін цілком протилежні. Скажімо, на переконання за- ступника генерального директора Укрзалізниці Валерія Котяя,  завдяки повагонному продажу проїзних документів у пасажира більше шансів придбати саме ті місця, які йому потрібні. Бо, мовляв, за тією схемою, що діяла раніше, передусім викуповували нижні місця і потім придбати їх було неможливо. Нині у пасажира завжди є шанс купити потрібний квиток, дочекавшись, поки відкриється продаж у наступний вагон. Щоправда, це станеться лише тоді, коли у попередньому вагоні залишиться дев’ять вільних місць.

Однак пасажири не вважають таку систему благом, адже на те й існує попередній продаж, щоб можна було вибрати місце, яке хочеш. Добре, що хоч для пасажирів з особливими потребами проблем не створили. Для них у кожному поїзді визначена кількість місць і квитки завжди є у продажу  незалежно від того,  який вагон заповнюється. Пасажири-пільговики мають звертатися у каси, пред’являти відповідні документи і оформляти квитки.

Чи дістануться нам нижні місця. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

Стосовно іншого аргументу залізничників — можливості оперативно регулювати склад поїздів (виключати ті вагони, квитки на які не продані, і приєднувати їх до складу поїздів у разі потреби), то тут жодних заперечень бути не може. Як і щодо зменшення експлуатаційних витрат перевізників.

Та чи  не найголовніше те, що врешті знято проблему з попереднім продажем квитків на дати після 3 грудня. На 70-75 пар поїздів квитки можна придбати з 11 листопада 2011 року, на решту —  впродовж наступних двох-трьох діб, запевнив заступник начальника головного пасажирського управління Укрзалізниці Ярослав Петінов. І обіцянку виконав.

— Робота тривала в авральному режимі, — сказав він. — Ми розуміємо, наскільки важливо пасажирам вже планувати новорічні та різдвяні подорожі, тому продаж відкриємо в усіх напрямках. Вимушена затримка пов’язана з переузгодженням графіка руху поїздів у зв’язку з переходом України на зимовий час.

Річ у тім, що із запровадженням зимового часу парламент визначився  18 жовтня, коли графік руху поїздів був уже повністю узгоджений з залізничними адміністраціями сусідніх держав. Тож довелося розробляти новий, а потім узгоджувати  рух пасажирських поїздів дальнього прямування та міжнародного сполучення, а також транзитних поїздів.