"Аеропорт потребує "штучного дихання" "

Наталя ЗВОРИГІНА
17 травня 2011

ПОВІТРЯНЕ СПОЛУЧЕННЯ

Втрата летовища для Запоріжжя рівнозначна втраті інвестиційної привабливості регіону

Всі основні об'єкти державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Запоріжжя" зведені і прийняті в експлуатацію у 1951-1965 роках. Останній ремонт тут проводили ще у 1982-му за кошти Міністерства оборони СРСР. Звісно, за ці роки споруди комплексу і злітно-посадкова смуга помітно зносилися і вже потребують негайного капітального ремонту або й реконструкції.

Повітряні ворота напівзакриті

Жалюгідний технічний стан Запорізького аеропорту призвів до значного зниження обсягів пасажирських і вантажних перевезень. Якщо у 1991 році його послугами скористалися 500 тис. пасажирів, то починаючи з 2000-го найбільша кількість - 65 тис. осіб, зафіксована в 2008 році, з того часу не збільшувалася. Це призвело до стрімкого скорочення кількості вильотів і прильотів, через що передбачалося переводити аеропорт з цілодобового на денний режим роботи, а відтак майже на 50% скоротити працівників підприємства.

На сьогодні за штатним розкладом тут працюють близько 300 осіб та ще близько 1500 людей пов'язані з роботою цього аеропорту. Непевність у роботі летовища вже призвела до втрати значної частини клієнтів, які обрали Дніпропетровський аеропорт, і повернути їх назад буде нелегко. Якщо не відкрити повітряним воротам козацького краю "друге дихання", ймовірно, вони припинять своє існування.

Тож сесія Запорізької міської ради ухвалила рішення про прийняття в комунальну власність територіальної громади комплексу державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Запоріжжя". Об'єкт планують включити в стратегію розвитку області, а також знайти інвесторів для його реконструкції. Тільки так, змінивши форму власності, можна врятувати повітряні ворота краю.

За словами генерального директора аеропорту Віктора Біскупського, загальна сума витрат на ці роботи становить понад 112 млн доларів. Оскільки державний бюджет не передбачає таких витрат, то розв'язати проблеми можна лише на кошти інвесторів. Утім, державна форма власності на цей об'єкт не зацікавлювала інвесторів вкладати гроші в його реконструкцію. Тому і було знайдено вихід, який би задовольнив усі сторони: передача аеропорту у власність територіальної громади.

- Перший віце-прем'єр міністр Андрій Клюєв дав доручення прискорити процес передачі аеропорту в комунальну власність, - коментує ситуацію секретар міськради Володимир Кальцев, який опікується питанням розробки стратегії розвитку міста та його інфраструктури, а відтак і розв'язанням проблем Запорізького аеропорту. - Гадаю, влітку цей процес буде завершений. Є домовленість з урядом про те, що ми шукаємо інвестора, який ремонтує будівлю аеропорту, створює аеровокзальний комплекс. А за державний кошт здійснюється ремонт злітної смуги. Це стане чудовим прикладом приватно-державного партнерства. І головне - місто отримає хороші повітряні ворота.

Перший заступник гендиректора аеропорту Ігор Курощепов зазначив, що аеровокзал передбачається будувати "з нуля" на новому місці. Вартість проекту (за попередніми даними) оцінюється у 22-25 млн доларів.

Інвестори, на старт!

Обласна влада планує залучити в Запорізький аеропорт близько 350 мільйонів гривень інвестиційних коштів. Крім того, знайти інвесторів планує й для ДП "Аеропорт "Бердянськ". Зокрема щодо розвитку Бердянська як міста-курорту вирішення питання транспортної доступності та наявності авіасполучення дало б змогу істотно збільшити потік курортників.

Нині проектом реконструкції запорізького і бердянського аеродромних комплексів зацікавилися китайські, італійські, канадські і російські потенційні інвестори. Одним з головних претендентів є російська компанія "Авіаекспорт". Це зовнішньоекономічне об'єднання, засноване в 1961 році, працює на міжнародному ринку як експортер пасажирської та транспортної авіатехніки, а також авіакосмічного обладнання. Російські інвестори вже підтвердили свою зацікавленість у співпраці із запоріжцями. - У нас є концепція розвитку області, яка передбачає розвиток інфраструктури у напрямку логістики, - каже голова Запорізької облдержадміністрації Борис Петров. - Ми перебуваємо в унікальному географічному положенні - на перетині шляхів, що з'єднують різні частини світу. І я переконаний, що в Запоріжжі в майбутньому буде транспортно-пасажирський міжнародний аеропорт. Ми вже ведемо переговори в цьому напрямку з різними компаніями. Сьогодні говорити про конкретику передчасно, оскільки ще немає бізнес-плану. Та коли його підготуємо, передбачено залучити до роботи фахівців компанії "УНІДО" (Австрія), зможемо запропонувати світовим компаніям співпрацю.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua